klasyczne aviatory

Okulary Ray-Ban Aviator są jednym z najczęściej podrabianych towarów na świecie. Nie ma w tym nic dziwnego – są kultowe i bardzo uniwersalne. Niestety w sklepach internetowych i na aukcjach aż roi się od podróbek, więc robiąc zakupy należy wykazać się szczególną ostrożnością i zdrowym rozsądkiem. Warto też wiedzieć, jak odróżnić oryginał od produktu, który go tylko „udaje”. Z pewnością pomocne okażą się w tym wskazówki, które znajdziecie poniżej.

Po czym poznać podróbki okularów Ray-Ban Aviator?

Najpierw zacznijmy od pudełka, w którym umieszczone są okulary. Na każdym z trzech jego boków powinno znajdować się logo marki Ray-Ban, a na ostatnim naklejka z informacjami dotyczącymi modelu i rozmiaru produktu, kod QR oraz napis „Made In Italy”. Warto również zwrócić uwagę na logo B&L. Od 1999 r., z racji tego że marka Ray- Ban została sprzedana koncernowi Luxottica, jej okulary produkowane są we Włoszech, a nie w Stanach Zjednoczonych. A więc, jeśli traficie na produkt, który opatrzony został znakiem Bauch&Lomb a został wyprodukowany po roku 1999, to z pewnością macie do czynienia z podróbką. Oczywiście brak któregokolwiek z wyżej wymienionych elementów na opakowaniu także oznacza, że nie jest to towar oryginalny.

Kolejna rzecz to etui. Oryginalne futerały marki Ray-Ban są koloru czarnego lub brązowego, a po ich lewej stronie, w centralnej części, pojawia się nadrukowane logo marki w kolorze złota lub czerni. Nadruk powinien być wyraźny i lekko błyszczący. Jeśli jest matowy a jego kolor wyblakły, to wiadomo – mamy do czynienia z podróbką. Istotny jest również zatrzask. W oryginalnym produkcie jest on metalowy i posiada wytłoczone logo Ray-Ban. W podróbce natomiast jest wykonany z plastiku, a wytłoczonego logo próżno się doszukiwać. Co więcej, oryginalne etui nie posiada na wierzchniej części szwów, z czym niestety często mamy do czynienia w podróbkach. Chcąc sprawdzić oryginalność etui warto również zajrzeć do jego środka. Jego wnętrze powinno być wyścielone czarnym, wysokiej jakości zamszem. Jeśli zamiast niego znajdziemy czerwony, kiepskiej jakości materiał, to możemy być pewni, że nie trafiliśmy na oryginalny artykuł.

Następne elementy, po których można sprawdzić oryginalność produktu to broszurka oraz ściereczka do czyszczenia okularów. Są one dołączane do każdego zestawu. Jeśli chodzi o ściereczkę to ważne są jej wielkość oraz to w jaki sposób została zapakowana. Te oryginalne składane są w kształt prostokąta i mają większy rozmiar. Jakość materiału, z którego zostają wykonane jest dużo lepsza, ich kolor jest jaśniejszy w porównaniu do podróbki, a intensywnie czerwone logo umieszczane jest dość nisko w prawym dolnym rogu. Jeżeli zaś chodzi o broszurkę to jej oryginalność można sprawdzić patrząc na ostatnią stronę. W oryginale jest ona cała czarna, natomiast na podróbce pojawia się biały prostokąt.

Ostatnie rzecz, po której możemy sprawdzić oryginalność produktu to oczywiście okulary. Pierwszym, co powinno się nam rzucić w oczy jest to, że artykuły wyprodukowane przez markę Ray-Ban nigdy nie są całe zapakowane w folię! Owinięty jest nią jedynie jeden zausznik. Kolejna kwestia to rozmiar soczewek.

Oryginalne okulary Ray-Ban Aviator występują tylko w trzech rozmiarach: 55 mm, 58 mm i 62 mm, więc jeśli zmierzymy rozmiar soczewek i nie uzyskamy powyższych wartości, to możemy być niemal pewni, że nie dokonaliśmy dobrego zakupu.

Naszą czujność powinien też wzbudzić kolor szkieł. W podróbkach są one bledsze a ich odcień jest dość szarawy. Oczywiście w oryginałach kolor soczewek jest mocny, jednolity i nie posiada zbyt dużo szarości. Co więcej, na lewej soczewce oryginałów powinna znaleźć się naklejka z napisem „Ray-Ban” i ewentualnie „Polarised”, jeśli kupiliśmy model z polaryzacją. Wszelkie inne informacje pojawiające się na naklejce świadczą o tym, że nie jest ona oryginalna. Poza tym, marka Ray-Ban nie dołącza do swoich produktów żadnych breloczków czy zawieszek z własnym logo, co jest często praktyką przy podróbkach.