Najlepiej rozpoznawalna marka okularów przeciwsłonecznych – okulary Ray-ban
W sezonie wiosenno-letnim fora internetowe pełne są użytkowników, którzy zadają pytania o najlepsze modele okularów przeciwsłonecznych. W odpowiedziach nieustannie przewija się marka Ray-ban. Oczywiście okulary Ray-ban to nie tylko przyciemniane szkła z filtrem UV, bowiem dużym zainteresowaniem cieszą się także oprawki do okularów korekcyjnych. Jednak to przede wszystkim dzięki kultowym modelom okularów przeciwsłonecznych marka Ray-ban zyskała popularność na całym świecie.
Praktyczne zastosowania okularów przeciwsłonecznych – początki marki Ray-ban
Większość z nas kupuje okulary przeciwsłoneczne w trosce o komfort i zdrowie oczu. Zależy nam na ochronie wzroku przed szkodliwym promieniowaniem UV, ale również na tym, by móc spokojnie spędzać czas na słońcu czy bezpiecznie kierować pojazdem – bez obaw, że nagle oślepi nas słońce. Oczywiście funkcja estetyczna również ma znaczenie, bowiem okulary przeciwsłoneczne są modnym gadżetem i dopełniają całości stylizacji. Moda na nie przyszła jednak znacznie później – początkowo chodziło wyłącznie o ochronę oczu.
Marka Ray-ban rozpoczęła działalność od projektowania okularów dla lotników, którym ostre słońce utrudniało wykonywanie pracy, a niekiedy przyczyniało się do znaczącego pogorszenia samopoczucia. Po okulary Ray-ban sięgali także sportowcy uprawiający dyscypliny wymagające niekiedy długiego przebywania na słońcu. Wszyscy oni doceniali praktyczne zastosowania ciemnych szkieł i filtrów UV.
Okulary Ray-ban po zmianie właściciela marki
Z biegiem lat okulary Ray-ban zyskiwały coraz większą popularność. Pojawiały się kolejne modele, a część opracowywano z myślą o kobietach. Ray-bany nosiły znane i lubiane gwiazdy estrady, popularni muzycy, aktorzy i aktorki. Ci ostatni zakładali je w sytuacjach prywatnych, ale także w produkcjach, w których mieli okazję występować. Osoby popularne i bogate nie miały problemu z dostępnością okularów Ray-ban, ale „zwykli” mieszkańcy globu ziemskiego mogą sobie na nie pozwolić właściwie od momentu przejęcia marki przez przedsiębiorstwo Luxottica Group, a więc od 1999 roku.
Luxottica Group ogromną wagę przywiązywała do promocji marki. Do spopularyzowania Ray-banów przyczynił się także rozwój internetu i prawdziwy wysyp sklepów internetowych, oferujących artykuły optyczne wysokiej jakości (zobacz sklep Eyemasters). Warto również zauważyć, że coraz więcej osób stać na wydatek rzędu kilkuset złotych na okulary i nie uważa takich zakupów za fanaberię. Okulary Ray-ban z pewnością są warte tej ceny.